torsdag 10 mars 2011

Lugn, bara lugn

Jag skrev tidigare för väldigt längesen ett inlägg om Jönnets mest kända transa - Maj-Björn. En fin ikon som jag dock inte sett röken av på väldigt väldigt länge. Någon som har en update? I vilket fall som helst så är det så att googlar du på Maj-Björn så kommer min blogg upp som ett av de första alternativen. Detta har tydligen folk gjort vilket gör att det faktiskt är ett av mina mest lästa inlägg. Kul.

Men det var inte det jag skulle skriva om. I inlägget nämns även Skrik-Åsa. Den lilla härliga kvinnan med raspig whiskeyröst och diverse andra smickrande epitet som säkrast skådas någonstans runt Juneporten alternativt utsmugglandes en fläskfilé från Ica vid Cigarren.

Folk har kommenterat i inlägget att Skrik-Åsa skulle vara död. Jag kan lugna alla och säga att enligt väldigt säkra källor så är hon i högsta grad levande. Hon har dock tagit sitt pick och pack för att hänga i de södra delarna av Sverige ett tag. Tydligen har hon en väldigt fin sångröst enligt en av kommentarerna. Jag har svårt att avgöra om det ligger någon som helst sanning i detta eller om det är ett försök till ironi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag såg Maj-Björn idag vid 15.45 på Juneporten. Han hade sina gamla klassiska mjukisbyxor, den gula tröjan samt en uppknäppt mörkblå gammal "hellyhansen". Du vet vilken! Han har väldigt vit/grå ögonbryn som går fint ihop med det färgade röda håret! Johanna N

Kristin sa...

...å han handlar allt som oftast på Ica vid Klostergatan å tar ettan med en gammal tant till skogskyrkogården. Luktar illa å pratar högt -precis som alltid!

Anonym sa...

tanten är tydligen hans(hennes) mamma...Skrik-åsa har nog rättat till sig lite enligt mina källor...