måndag 7 mars 2011

Harrys.

I lördags var typ första gången jag var ute på "lokal" sen vi flyttade till Linköping. Jag vet inte varför det har dröjt så länge. En gissning är att allt är barnens fel.

Men i alla fall så var vi 4st tappra själar som bestämde oss för att trotsa kvällströttheten och gå ut en sväng för att dansa av oss lite. Skönt nog så bor vi ju på exakt samma gata som alla uteställen ligger på. Väldigt behändigt när man sedan är på väg hem och slipper stå i någon taxikö och frysa. 50 meter och sen är jag hemma!

Märkligt nog så verkar det bara finnas 2 ställen som gäller här i Linköping och det är Harrys och Sliver. Och ännu märkligare nog sitter dessa ställen ihop så går du in på det ena stället kan du också gå in på det andra. Alltså rymmer båda ställena säkert 1500 personer var och när då 3000 personer blandas ... ja ni förstår.

Signumet för att gå in på dessa ställen verkar nämligen vara att man helst skall vara inavlad på något sätt. Jag överdriver inte men jag såg inte en kille som hade bredare än 2 cm mellan ögonen. De såg ut som cykloper allihopa. Dessutom sänkte vi nog medelåldern (vill jag inbilla mig) och alla var sådär härligt dyngfulla. På ett dansgolv stod det två tjejer som knappt kan ha varit 18 i de kortaste klänningarna jag någonsin skådat. Den ena tjejen hade rosa stringtrosor som hon hemskt gärna visade upp för allmänheten och det var killar som hade händer som praktiskt taget bodde någonstans uppe i magtrakten på henne. Hon var dock lika glad för det. En av tjejerna jag var ute med fick ett ofrivilligt ragg i baren. Han var väldigt kärleksfull så att säga. Två minuter senare blev han dock utforslad av vakterna då hans promillehalt visade sig vara farligt hög.

Och ja, så fortsätter det. Vi kan väl konstatera att oavsett om du är i Linköping, Jönköping, Halmstad, Stockholm eller Gislaved så är det ALLTID samma typ av människor på Harrys/O´learys ställen. Inavel.

Inga kommentarer: