lördag 5 mars 2011

Bra tips!

Mycket bra tips har trillat in gällande kärlekssånger. Tanken var att hitta två stycken som skall sjungas i kyrkan eller eventuellt 3 ifall det skall sjungas på vägen ut också. Vi har vår egna lilla Spotifylista där en del av era förslag finns med. En del förslag kommer nog för övrigt inte att få plats heller.

Det jag är lite allergisk mot är att använda sig av de där typiska bröllopslåtarna. De som alltid spelas och de som alltid finns med på alla brölllop. Jag skulle vilja ha något speciellt, något folk känner igen men som ingen kanske tidigare tänkt på som en bröllopslåt. Därmed inte sagt att texten kan handla om vad som helst. Hänger ni med hur jag tänker?

Jag och Björn har för övrigt ingen "egen" låt. Vi har många egna låtar men ingen tillsammans för allt jag tycker om tycker han är skit och vice versa. Björn tyckte ju å andra sidan att SvenneBanan var en fantastisk låt så ni förstår kanske vem hänger på att det blir bra i kyrkan?

6 kommentarer:

Anna T sa...

Kärleken är med Jill Johnson! Nu är vi långt från gubbrock men den är riktigt fin;-)

Peter sa...

men hallå törner, höj nivån nu.
Jag har mycket bättre förslag:

Reason to believe av Tim Hardin men med Rod Stewart.

Morning has broken, Cat Stevens

Anna T sa...

Ok då. Tillbaka till gubbrocken: You're the inspiration med Chicago.

Anonym sa...

Två lyckliga dårar - Lisa Ekdahl. Bara för att det hade varit sjukt kul med ett gäng doa-killar i kyrkan!

Kristin sa...

Det smartaste jag gjort med Bo Kaspers orkester...

Jullan sa...

Lugnt på Ekholms i helgen eller? ;)