torsdag 3 februari 2011

När katten är borta..

Björn är i Stockholm på kurs. Jag sitter här hemma ensam och har skittråkigt. Finns inget att titta på varken på datorn eller på TV. Det är nästan så att jag funderar på att väcka barnen.

Barnen har för övrigt varit lite mer lätthanterliga idag. Det kan också bero på att jag kämpat häcken av mig för att hålla dem sysselsatta och på gott humör. Det orkar jag ju inte med varje dag så imorgon är vi väl back to basics igen. Det kan också ha berott på att de vaknade 05.20 idag och sedan vägrade somna om. Björns tåg gick kl 06 så han var uppe och härjade och sådär på morgonkvisten krävs det ju inte särskilt mycket för att väcka de där två.

Så därför blir det nog en extrem tidig kväll för mig. Man/Jag får ju en enorm respekt för ensamstående - hur f*n orkar de varje dag?

Inga kommentarer: