fredag 4 februari 2011

04.50 - pip

Morgonstund har guld i mund...

Inom loppet av 2h, alltså mellan 04.50 - 6.50 så har barnen hunnit bajsa 4 blöjor. Polly 3 och Dino 1. Trots välling, ignorans från min sida, gull från min sida och precis allt annat så har de inte haft någon som helst ambition att somna om.

Och nu förstår ju alla vad som kommer hända. De kommer vara aptrötta vid 9-9.30. Då har jag antingen som val att lägga ner typ 30 min på att få dem och sova i kanske en halvtimma. Sen får de sova en sväng på eftermiddagen också och sen kommer de inte vilja somna på kvällen.

Eller så får jag försöka hålla dem uppe till typ halv elva och ge dem mat då. Det kommer sluta med matkrig.

Jag undrar om jag fortfarande kan reklamera barnen? Det har ju knappt gått ett år.

2 kommentarer:

annesophie sa...

Är det fabrikationsfel så har du rätt att reklamen de första 3 åren ;)
Stackare! Det är alldeles för tidigt å så jobbigt när det stör den dagliga rutinen. Hoppas du lyckas hålla dem vakna.

Jullan sa...

Nu har jag sovit en timma i alla fall så nu känns det bättre.

Barnen är uppenbarligen trötta också för de bara sover och sover. Kanske skall väcka dem? ;)