onsdag 19 januari 2011

Wax on - wax off

Igår körde jag för första gången ett pass som heter Body Combat på gymmet. Det är någon slags blandning mellan boxning, Muy Thai och Kickboxning. Fast man slår inte på någon då. Passet beskrivs som ett hårt konditionspass och därför tyckte jag att det skulle passa mig alldeles utmärkt. Mest för att jag behöver få kondition - inte för att jag redan har så bra.

I vilket fall som helst så ägnade jag första 15 minuterna av passet till att stirra ut två av de andra deltagarna. Den ena, killen, gick in för det till 110%. Han pustade och stånkade, tittade sig i spegeln och försökte få fram något slags fighting face och överdrev verkligen alla rörelser till det grövsta. Jag var helt förstummad.

Sen fick jag syn på en tjej, eller kvinna i 35-års åldern som var typ 180cm lång. Hur jag kunde missa henne med tanke på att hon stod framför mig var en gåta. Hon gick också in för det lite väl mycket och kämpade med tandskydd?! Vi slog ju bara slag i luften, men hon kanske var rädd att träffa sig själv i munnen eller något.

Själv såg jag mest ut som Mowgli när han försökte boxas med Baloo.

Det tog ett tag innan man fick in tekniken så jag blev kanske inte riktigt så slut som jag hade hoppats på men visst var det jobbigt. Nästa tisdag skall jag träna igen och då sitter kanske förhoppningsvis några av kombinationerna så jag slipper stå still på stället och bara titta på. Då jävlar skall det brännas kalorier.

Inga kommentarer: