fredag 7 januari 2011

Nu är det slut på det roliga!


Vi har inte brytt oss om att sätta fast såna där barnsäkringsgrejer på alla skåp och luckor hemma. Vi har det bara vid diskbänken och inne i badrummet där det finns giftiga rengöringsmedel och sånt. De andra har vi ansett att barnen inte kan ta skada av då det inte finns något tungt, värdefullt eller annat i.

Jag ångrar mig nu och kommer så fort som möjligt gå och köpa 16st lådstopp. Jag är så förbannat trött på att de är och river i varenda låda. VARENDA LÅDA! Är det inte kartonger för vinglas så är det lådan med vällingen. Är det inte stekpannor så är det plastburkar. Jag blir vansinnig. Det senaste är nämligen också att hoppa i lådan och sen sitta där och hoppa. Vårt stackars kök kommer inte hålla länge till. Tyvärr orkar jag inte vara särskilt konsekvent heller så ibland får de ju vara där och röja - inte lätt för dem att veta vad som gäller och inte.

Mitt andra projekt är också att skaffa något slags elektriskt stängsel med svag ström som vi kan ha runt TV-bänken. Någon som har förslag på det?

Inga kommentarer: