fredag 7 januari 2011

Invägning nr 2


2kg på 1 vecka? Ja om man skall tro vågen så är det ju så. Och vågen ljuger aldrig. Förutom förra gången för då spelade eventuellt följande faktorer in;
- jag höll själv i kameran som väger ca 0.4 kg
- jag hade inte gjort mina "morgonbehov" som är av okänd vikt

Med andra ord kanske det inte är exakt 2 kg men det är i alla fall nere på 63 och det har jag inte varit på ett tag. Kul!

Det har inte varit så jobbigt som jag trodde heller. Jag äter numera 2 lagade mål mat om dagen vilket jag inte gjort sen jag var väldigt liten. Jag äter tills jag blir mätt, inget hålla på och räkna kalorier och sånt. Jag äter mycket fräscha sallader och mer grönsaker än vad jag har gjort på väldigt länge.

Det jag saknar är inte kolhydrater i form av pasta, bröd eller potatis. Jag saknar frukt. Inte för att jag åt särskilt mycket frukt innan men jag saknar att smaka på något syrligt liksom. Men frukt är helst big no-no då det innehåller en massa fruktsocker som triggar igång sockersuget igen. Tanken är ju att man skall äta sig mätt varje måltid och därmed slippa att få de här sockerdalarna när allt man kan tänka på är att äta något. Helst sött då.

Så det där med småätande har blivit mycket bättre. Sötsuget går att diskutera. Någonstans får jag uppenbarligen i mig socker för igår trodde jag att jag skulle bli galen av tanken på att få äta bara en liten liten godisbit. Men jag höll ut. Hejja mig.

Den här veckan skall jag sikta på att försöka ställa in fettintaget lite. Det kanske inte är så att jag måste äta en halv bearnaiseburk för att bli mätt heller. Utöver detta får det nog bli lite skärpning på gymbesöken. Ett enda hann jag med förra veckan, samt två lite längre promenader. För jävla tråkigt väder ute nu liksom.

Inga kommentarer: