fredag 3 december 2010

När vi blir rika..

Jag och Björn brukar alltid säga "Ja men när vi blir riktigt rika så kan vi ju..." och sen följer en hel radda av osammanhängande och osannolika köp och projekt.

Det brukar börja med "då köper vi ett riktigt stort fint hus vid kusten på Gotland". Sen brukar jag fantisera att vi har ännu lite mer pengar och tänker - varför nöja oss med Gotland, lets buy a penthouse in New York.

Just nu funderar jag dock mest på om vi inte skulle ta och köpa ett hus någonstans där det aldrig blir kallare än +15 grader. Idag är det visserligen "bara" -7 här i Linkan så jag skall faktiskt ta med barnen ut en sväng. (Misstänker att en del av gnälligheten har med att göra att de är trött på att inte få frisk luft) Men det hade ju inte varit fel att ALLTID kunna gå i enbart t-shirt eller en tunn kofta på sin höjd. Därför börjar jag fundera på vilket land som passar in men som ändå inte ligger för långt från Svedala. Man vill ju kunna ta sig hem smidigt liksom. Och sen får det inte vara något U-land heller, jag vill kunna duscha och äta som vanligt, helst utan att bli ihjäl stucken av en skorpion. Har ni några tips?

Eller har ni några andra bra tips på vad man kan spendera pengar på? Sen när vi väl har dem vill säga. Vi har nämligen siktet inställt på att bli snuskigt rika någon dag.

Mannen på bilden har inget att göra med vår dröm att flytta utomlands.

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Ha ha vi säger alltid också när vi blir rika, inte om. Om jag blir svinrik ska jag ha en limousine och en chaufför. Eller två så de kan jobba skift och köra mig varsomhelst närsomhelst.

Annikasan sa...

hahaha, underbar bild! Härligt att kika in här igen, det var ett tag sen.

Hoppas du mår bra, och grattis till de små pyrena på den stora dagen!

kram