söndag 5 december 2010

Kalajs

Idag har vi haft det första kalaset för bebisarna någonsin. Eller man kallar det kanske inte för bebisar längre. Vad säger man? Små människor? I vilket fall som helst så gav mina bakansträngningar resultat - bullarna älskades, kokostopparna slukades, chokladbollarna gick åt, pepparkakorna åts det väl sådär av och Björns saffranspannkaka gick i vanlig ordning först.

Barnen blev överösta med presenter och framför allt en helt ny garderob. Tror jag räknade till 6 par byxor, 3 klänningar, 7 tröjor, 3 koftor, strumpor och strumpbyxor, samt 2 kanonfina jackor. Mycket välbehövligt då allt vi har i dagsläget börjar bli för smått. Man kan tro att vi ger dem någon slags genmanipulerad mat med tanke på att de i princip hoppade över storlek 74 helt och hållet.

Nu har vi svärmor på besök fram till tisdag och eftersom jag vill upprätthålla min nyblivna status som praktisk och huslig kvinna till Björn är det väl bäst att jag inte ägnar halva dagen imorgon åt att blogga och surfa på andra tonårsbloggar....

Inga kommentarer: