tisdag 7 december 2010

Äntligen tid för mig själv

I 2½ dag har det varit fullt upp här hemma. Det har varit allt från hela min familj, vilket visserligen inte är mer än 6 personer, till Björns föräldrar med vän, samt bara Björns mamma som stannade kvar i 2 dagar. Med andra ord har jag inte haft en stund för mig själv som jag börjat vänja mig med vid det här laget. Jag behöver den där timman på eftermiddagen när barnen sover. Jag behöver den lilla tiden på morgonen när jag hinner röja undan, äta frukost och duscha. Jag behöver framför allt tystnad och bara vara för mig själv. Så kul är jag. Inget ont om Björns mamma men det är skönt att vara ensam nu när hon åkt. (Vilket jag förmodligen tyckt om mina egna föräldrar också)

Nu skall jag bara vila och ta det lugnt i 1h till. Sen vaknar monstrena och då är det jag som ensam har dem hela kvällen då Björn lyckats snika sig till något julbord med en kund i Norrköping. Klart den lille mannen skall få äta lite julmat. Själv kör jag en slät tallrik fil.

Inga kommentarer: