fredag 17 december 2010

Italienarna vet...

...hur en slipsten skall dras. Århundradets bästa julkort kom från min gamla kollega Matteo. Inte bara 1 utan 2(!!!) supergoda och lyxiga chokladbitar. Me like!


Saknar mina jobbarkompisar på Fi lite grann då och då. Inte för att det var någon större skillnad på att ta hand om dem eller två bebisar (for real) men det var ett himla kul gäng. Det är något speciellt när man möter så mycket folk från andra länder som får en att förstå att vi svenskar ibland är lite knäppa. Ta Matteo tex, han flyttade till en ny lägenhet och ville ringa på sin granne - som råkade vara en ung tjej - och säga hej och presentera sig. Eftersom han blivit något försvenskad så frågade han mig först om det var OK istället för att bara stolpa in. Klart det är OK säger jag, det tycker hon nog bara är trevligt. Sen kom han tillbaka efter 3 min; "Jag tänkte köpa en flaska vin också, hur mycket skall den kosta?" OH NO - du köper inte en flaska vin var mitt råd. Gör du det kommer hon tro att du stöter på henne och hon kommer i fortsättningen att titta i nyckelhålet innan hon går ut varje gång. Jaha sa en besviken Matteo, han ville ju bara hälsa och visa att han var ny.

Senare kom det dock fram att det bodde ytterliggare en granne på samma plan. En kille. Han skulle inte få en vinflaska.

1 kommentar:

kakan sa...

Hallåå tjejen! =) Kul att du hittade din min lilla blogg!
Synd att vi inte ses vid jul. Men vi får styra upp en dejt snart och verkligen umgås! :) Sist blev det ju ganska snabbt och Björn var ju inte med. Kanske man kan komma upp till er och låna den där lyan? Eller hur funkar det där?
Käka lite gott, snacka skit, härja med kidsen (dom får härja med varandra), se eran stad m.m. Ni får jättegärna komma hit med :) Ni har inte varit hos oss va..?

Jaa, de små liven lär ju få någon enstaka present liksom...
Jag är iaf verkligen i behov av allt som har med skönhet att göra. haha. fifan. Slitet från topp till då! huh.

Kram påre babe!