söndag 19 december 2010

Nyårslöftet 2011

Det är lika bra att börja fundera på det redan nu - så man är mentalt förberedd menar jag. Mitt kommer bli, förutom att vara snäll och sånt shit, att försöka hålla mig till LCHF-mat och försöka komma ut och röra på mig/träna på gym 3 ggr i veckan. Med röra menas också springa eller gå rejäla promenader på minst 1½h där tanken är att man skall bli lite svettig.
Låter det som om jag tar i för mycket? Kanske skall börja med bara LCHF-mat?

Är det för övrigt någon som har testat på det här med LCHF (Low Carb High Fat)? Man utesluter alltså kolhydrater såsom pasta, ris, bröd, potatis (och egentligen alla grönsaker och rotfrukter som växer under jorden) och satsar istället på kött och produkter med hög fetthalt. Detta gör förhoppningsvis att jag får bukt med:
  1. Mitt sockersug. Jag är fantastiskt sugen på socker hela tiden och med socker menar jag naturligtvis i första hand choklad och godis.
  2. Jag tappar de där sista kilona som satt sig så fint runt min mage. Jag har en mage nu. Jag har aldrig haft mage innan och har lite svårt att vara tillfreds med den där degklumpen.
  3. Jag slutar småäta. Knappt 1h efter lunch är jag sugen på något igen. Big no-no.
Björn verkar vara på också. Särskilt när han hörde att ägg, bacon och bearnaisesås tillhör stommen i dieten.

Så, vilka är med mig? Min tanke är att dela med mig av alla resultat - från förhoppningsvis minskad viktnedgång till brända maträtter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på... Tobijas också. Nu jävlar?!

annesophie sa...

Vågar nog inte hänga på LCHF-maten eftersom jag VET att jag kommer bryta det. Jag får nog fundera på något annat matlöfte, för ett sådant behövs! Daremot träningen är jag på.

Jullan sa...

Härligt Löwet. Vi får göra storkok ihop!!

A-S: Jag måste nog hitta något sånt här och hålla mig till, där det liksom är tydliga does and dont. Annars hittar jag på lite själv och då går det ju uppenbarligen som det går... :)

Anna T sa...

Tette o Matte har kört det där minst ett år eller två. Ring Tette. Hon vet allt. Skulle aldrig fixa att aldrig mer få äta en macka men lycka till! Jag tror faktiskt att GI är lättare att hålla sig till om du frågar mig.