måndag 6 september 2010

Ny vecka, nya möjligheter

Förra veckan kan vi ju enas om att det var en himla skitvecka med förkylningar, gnälliga barn, barn som inte var på de ställena de skulle vara, barn som inte ville sova, föräldrar som inte orkade med sina barn och som dessutom var förkylda själva.

(Tillägg: Igår kväll kände jag att det stack lite i läppen. Idag - någon slags förkylningsblåsa på läppen. Tackar! )

Men nu är det en ny vecka och det här är veckan då både jag och barnen kastar nässprayen och förhoppningsvis kan börja andas normalt igen. Utöver det finns det en massa saker att ta tag i den här veckan;

  • Fixa färdigt barnens rum - kvar är att hitta en fin lampa, sätta upp ett hyllplan, spänna upp lite tyg till en tavla och nya växter.
  • Världens bästa Mille fyller 1 år på tisdag vilket naturligtvis skall firas, gäller att hitta en dag som funkar bara.
  • Björn åker på någon kick-off torsdag till fredag vilket lämnar mig ensam med barnen. Woho.
  • Måste börja leta efter dagis och framför allt besöka dem vi tittat på. Sedan gäller det att lista ut hur man går tillväga för att anmäla sig men det vet de säkert på dagiset.
  • Försöka komma iväg till Öppna förskolan på torsdag. Hade planer på att gå idag men då var det från 0-5 år istället för 0-10 mån så det kändes lite läskigt. Jag skyller på att barnen fortfarande är lite för snoriga.
  • Styra upp det här med jobb åt mig, har lite saker på G men inget jag kan prata om än.
  • Hinna med att gå ut och gå varje dag samt förhoppningsvis springa 2 ggr i veckan. Min dröm är även att fixa ett gymkort men har inte orkat engagera mig i vart jag skall gå än. Eller om jag ens kommer hinna gå dit.
  • Storhandla, tro det eller ej men maten till barnen börjar sina.
  • Få besök av Millan och Åsa till helgen.
  • Bjudna på släktmiddag till Bs faster och farbror på lördag.


Sen kan ni stryka hälften av punkterna ovanför för det kommer jag/vi aldrig hinna med ändå. Men det gäller att sikta högt!

Inga kommentarer: