torsdag 26 augusti 2010

Premiär på Öppna Förskolan

Om 20 minuter borde jag befinna mig på Öppna Förskolan. Det är premiär på alla sätt, första gången för mig och första gången de slår upp portarna efter sommaren. Tyvärr öser regnet ner ute så jag är lite i valet och kvalet vad jag skall göra. Jag känner att jag måste komma igång med det där, om inte annat för barnens skull. Det kan ju vara kul för dem att träffa lite andra också. Problemet är att det är öppet mellan 9.30-12. Klockan 11 är vanligtvis matdags hemma hos oss och dessutom vill jag helst att de skall sova lite på förmiddagen. Med andra ord blir det kanske inte mycket mer än 40 min på plats.

En annan sak jag är lite orolig för är att det endast finns ett kristet alternativ här i stan. Inget kommunalt, då måste man åka bil en sväng. Jag tror i och för sig inte att varken jag eller barnen skulle dö av att höra lite Herrens ord men det får liksom inte bli för mycket känner jag. Nu fattar ju barnen inte något än så länge så jag får ju testa och se helt enkelt.

Har lyckats få barnen att somna i vagnen ute på balkongen så förhoppningsvis slutar det regna snart så jag kan springa iväg en snabbis. Jag har nämligen själv klätt på mig "riktiga" kläder, sminkat mig och till och med borstat tänderna. Det skulle kännas jävligt onödigt att ha gjort det och så kommer jag inte ens iväg hemifrån. Åtminstone 2 av de ovanstående sakerna är sånt jag inte har hunnit göra innan kl 11 i vanliga fall.

Inga kommentarer: