måndag 23 augusti 2010

Har du hört den förut?

Hand upp alla föräldrar som har haft en liknande konversation hemma.

- Shit va trött jag är
- Det är jag också.
- Ja men jag gick ju upp hur tidigt som helst.
- Ja men jag fick ju gå upp mitt i natten.
- Ja men jag satt ju med Dino när han vägrade sova och jag fick sitta uppe jättelänge med honom.
- Ja förra veckan skrek han typ i minst 3h när jag hade honom.
- Och sen fick jag gå upp tidigt på morgonen i tisdags.
- Men jag går ju alltid upp tidigt.
- I vilket fall som helst så är jag skittrött.
- Men inte lika trött som jag.

Und so weiter...

Här hemma har jag dock lagt in vad som kan liknas vid någon slags VETO-regel som lyder : Björn kan ORIMLIGTVIS vara tröttare än mig eftersom jag under 8 månaders tid aldrig sovit mer än typ 6 h i streck. Basta!

Inga kommentarer: