måndag 23 augusti 2010

Förlossningspresent

Jag har förstått att det är brukligt att ge sin flickvän/fru en förlossningspresent efter att hon kämpat i x-antal timmar för att få ut det lilla trollet. Eller flera troll. Gärna något fint smycke, kanske en ring eller åtminstone något dyrt. Detta kom till min kännedom efter ett samtal med min goda vän Sofhia som nyligen fick barn. Innan dess har jag varit "lyckligt" ovetande om denna tradition. Uppenbarligen Björn också.

Jag kan inte dra mig till minnes att jag har fått något speciellt av Björn efter vårt lilla äventyr. Men häromdagen proklamerade han stolt att jag minsann visst fått något, "Du fick ju ett regnställ av mig för inte så länge sen".

Oh no he didnt...

1 kommentar:

Fia sa...

Hehe. I klass med mössan jag fick av Danne en alla hjärtans dag. Han trumpetade ut kvällen innan att "imorgon ska du få blommor, för då är det Alla hjärtans dag". Sen gick inte det, för det var sprinterstafet på tv ända tills blomsterbutiken stängde. Men hey: på Team Sportia hade de "tag 3 mössor betala för 2", och Danne hittade 2 han gillade, så jag fick välja en jag med, istället för blommor.

Och nä, jag fick inte heller nån födabarnpresent.