tisdag 1 juni 2010

Mangold?

Hittade en receptbok som vi fått av BVC i en utrensning här om dagen. Den verkar inte vara helt uppdaterad eftersom fast föda får intas först vid 8 månader men det verkar ju å andra sidan ändras från år till år.

I vilket fall som helst så står det att det finns några saker man skall hålla de små magarna borta ifrån, till exempel Mangold. Mangold? Jag och Björn har diskuterat ett par gånger vad det här kan vara. En första gissning gick på någon kusin till Mangon eller att de helt enkelt skrivit fel och menade mango, men sen läste vi det på något annat ställe också så då föll idéen om en analfabet. Björn var sedan rätt övertygad om att det var en potatissort vilket gjorde mig lite nojjig eftersom jag inte lägger märke till vad det är för potatissort jag handlar när jag väl lassar i påsen. Själv tänkte jag att det kanske kunde vara någon udda fisk som typ bara finns i små gyttjiga insjöar.

Så fel vi hade; för er som inte visste - detta är Mangold.

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

que?

Jullan sa...

Ja jag vet, skriv sallad istället typ...