fredag 2 april 2010

So far so good

Första dygnet med päronen avklarat och hittills har ingen retat gallfeber på någon. Vi umgås riktigt bra ihop men jag fick det lilla spelet på mamma när hon helt plötsligt låg på golvet och hittade en massa hårstrån. Jag tolkade det som att hon inte tyckte att vi städade tillräckligt men det visade sig att hon menade på att hon gärna dammsög för att hjälpa till. Så kan det gå när man är lite för obsessed över faktumet att håret inte sitter kvar på huvudet.

Barnen var naturligtvis som änglar under natten. Dino orkade knappt vakna vid 2 tiden som han annars alltid gör. Vid 4 började båda röra på sig lite men det hade säkert gått att söva dem igen. Jag var dock klarvaken och tänkte att det var nog lika bra att ge dem mat nu innan båda vaknar samtidigt. Allt gick hur smidigt som helst och 30 min senare var båda i säng igen med mätta magar och nya blöjor och sedan sov dem till halv 8. Jag hade ju förberett mig på att de skulle sätta igång vid 6 så jag kunde gå ut med dem redan då till mamma och pappa. Nu slutade det istället med att vi alla var helt utvilade fast jag passade på att stjäla någon timmas sömn till. För säkerhets skull liksom.

I övrigt handlade dagen mest om shopping, rensning av garderob och att stjäla några solstrålar. Vad morgondagen har att erbjuda är dock oklart, pappa vill nog helst till Östermalmshallen och äta stekt sill eller vad det är han alltid äter. Tyvärr är ju tvillingvagnen inte riktigt gjord för att hänga där just en lördag när det riktigt myker av folk. Vi får väl stanna utanför helt enkelt..

Nu skall jag sluta slösa tid och istället sooooova.

Inga kommentarer: