torsdag 1 april 2010

Misslyckad natt

Nä barnen verkade inte inse att jag var ensam i natt utan härjade på rätt bra. Till att börja med var de inte alls sådär koma-trötta som de brukar vara när vi lägger dem. Det brukar bara vara att lägga ner dem och sen lämna rummet. Inte igår dock. Dino var i sitt esse och skulle minsann inte sova alls medan Polly däremot var så trött att hon knappt ens orkade äta. Inte en bra start. Efter det var det dock ganska lugnt och först vid 3 tiden vaknade Dino första gången för att äta. Det fick han ju såklart inte utan vi hade en liten intern fight som gjorde att han somnade om igen. Vid 4 fick dock Polly en gigantisk hostattack som väckte oss alla, inklusive henne och efter det bröt helvetet ut kan man säga. Dino blev akuthungrig just då och trodde nog på allvar att han aldrig skulle få äta något mer i hela sitt liv. Efter att han ätit tills han inte orkade mer låg han och skrek och ålade runt i sängen medan jag försökte få hans stackars syster att sluta hosta. Efter mycket om och men var båda nedlagda i sängen. Detta var då ca 1h och 20 min senare. Polly fortsatte hosta så hon fick sova med mig i sängen istället där jag hade lite bättre koll.

Jag hann också skicka iväg ett desperat SMS till Björn om att det här inte funkar och att jag kommer dö om de skall hålla på så här varje natt när han börjar jobba. Kul att vakna upp till det SMSet när han redan har dåligt samvete över att han måste åka iväg. Hehe..

Som straff för att barnen inte sov ordentligt och härjade tänker jag härja omkring i massa klädbutiker på stan och unna mig lite kläder. HA!

Edit: Efter att ha tittat igenom mitt kontoutdrag verkar det som barnen vinner den här ronden ändå. Ingen shopping för mig på ett tag. :(


Edit 2: Det ösregnar ute. Vi skall ingenstans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samma visa här hemma varje gång Jonas jobbar... Tror att de små liven känner på sig att man är ensam...

AnneSophie sa...

Bra jobbat iallafall! Du överlevde ju natten! När man är ensam med dem har dem ibland bra dagar (annars också visserligen men då e man ju 2), ibland sämre...då får man leva på de bra dagarna!

Hoppas resten av dagen blir bra eller bättre iallafall!