torsdag 1 april 2010

If I was a rich girl

Läste på Louises blogg vad hon skulle gjort om hon vann 100 000 pix. Varför nöja sig med 100 ooo säger jag? Jag vill vinna sådär snuskigt mycket pengar som han som vann på Lotta i helgen. Filthy rich! Tycker det är kul att han kunde tänka sig att köpa lite bättre säsongsbiljetter till Rögles hemmamatcher. För 200 miljoner eller vad han nu vann kan han nog i princip köpa hela laget och döpa om det till exakt vad han vill.

Jag brukar bli halvt till mig när jag tänker sådär. Typ "Åh om jag vann skulle jag springa rakt ner på stan och handla en massa kläder", för att sedan tänka "Varför skall jag nöja mig med att bara springa ner på stan här i Sverige? Jag skall ju naturligtvis springa på stan i NY." Efter ett tag brukar det gå överstyr och jag börjar fundera i banor som "Äh varför inte köpa en lägenhet helt och hållet i NY så man kan åka när man vill? Och när vi ändå håller på, släng in ett strandhus på Bahamas, ett hus till mamma och pappa på Nya Zeeland, obegränsat med pengar till Jonas och Sassa och sen kanske skänka bort rätt mycket till något ändamål som känns bra."

Jag är mest nöjd över att mitt i mitt patetiska tänkande som aldrig kommer slå in så har jag faktiskt i bakhuvudet att jag skall ge bort en del.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar ditt "patetiska tänkande"!!! Mer pengar åt de behövande! Kram S