söndag 4 april 2010

Den lilla thailändskan och den stora grottkvinnan

Jag passade på att unna mig en massage idag eftersom jag fortfarande har barnvakt i form av mamma och pappa. Två minuter från lägenheten ligger ett litet "institut" där det bjuds på allt från hårklippning till fotmassage. Jag bad om att få en oljemassage eftersom jag inte är så glad i thaimassage. Någonstans gick det nog lite fel och hon ägnade sig åt vad som kan kallas för thaimassage men skillanden var väl att jag inte hade några kläder på mig.

Jag har kommit fram till en sak. Man känner sig aldrig så okvinnlig som i sällskap med en thailändska. De är små, söta och perfekt ansade. Jag är stor, blek och har alldeles för mycket hull. För att vara lite snäll mot henne hade jag dock rakat benen så hon skulle slippa få skärsår på händerna. När jag tittade till ser jag dock i det kalla dagsljuset att det växer två långa svarta hårstrån på stortån - väldigt kvinnligt. Dessutom märker jag rätt som det att hon STÅR på mig och trampar omkring, hon kan inte ha vägt ett gram över 37 kilo för jag kände det knappt. Tänk om jag hade stått på henne...ho ho ho, hahah ho.

Det börjar alltid med lite förvirring över hur mycket kläder som skall vara kvar på kroppen. När jag och Björn var i Thailand och tog vår första massage så utgick vi ifrån att det gick bra att ligga i badkläder, dvs shorts och bikini. Nej nej nej, helt fel av oss och thaifolket verkade nästan bli förnärmade och bad oss genast sätta på oss t-shirts. Äckliga svennar tänkte de säkert. Nu skulle jag ligga i enbart trosor där dessutom gardinen som man drar för stod på glänt konstant.

Eftersom jag inte fått massage sen innan jag blev gravid så kan man väl utan att överdriva säga att jag var lite stel. Det påpekade den snälla lilla thailändskan också och tyckte det var konstigt att jag inte kunde böja hälarna till axeln när jag låg på mage. Vem fan kan det?

Det hela avslutades med att hon helt utan förvarning knäckte till nacken på mig. Det behövdes nog kanske också för det lät ungefär som varenda kota hoppade ett steg till höger.

Jag skall inte klaga dock, för 400:- fick jag en timmas knådande, gnidande, stampande och böjande som verkligen var välbehövligt. När jag kom hem var fönstrena putsade i lägenheten och mamma står just nu och steker köttbullar. Fint som snus!

Inga kommentarer: