fredag 26 mars 2010

Stavfelskontroll

När jag skriver går det rätt fort. Antingen för att en bebis skriker eller för att jag försöker hinna med något annat samtidigt. Eller så kanske jag bara fick en idé och kände att den behöver jag skriva om genast.

Detta gör ju att det ibland kan bli lite fel. Stavfel tror jag att jag klarar mig utan men enligt en viss petig person (läs mamma) så ägnar jag mig tydligen åt syftningsfel ganska ofta. Jag vet ju vad syftningsfel är men det är ju förbannat svårt att upptäcka att man gör det när man väl skriver. Jag vet att jag särskriver en del också - detta otyg. Jag skyller detta på engelskan där man särskriver i princip allting.

Nu vill jag att ni säger till mig på skarpen om jag har skrivit något som ser helgalet ut. Det är ju inte så kul eller professionellt att vara 28 år gammal och inte behärska det svenska språket. Jag lovar att inte bli arg för konstruktiv kritik. Eller jag skall försöka.

Jag är inte så bra på kritik.

Inga kommentarer: