lördag 27 mars 2010

IKEA en lönelördag...

...är ingen bra dag. H-e vad mycket folk. Då var vi ändå där typ 30 min efter att det öppnat eftersom våra härliga barn bestämde att kl halv sju var det färdig sovit för hela familjen. Klockan 9 hade både jag och Björn klätt på oss och ätit frukost. Det måste vara nytt rekord. I natt ställer man om klockan, låt oss säga så här - vi behöver den där timman de plockar bort.

I alla fall så handlade vi lite allt möjligt inför måndagens fotografering av lägenheten. Gäller att styla upp den lite så att folk får ett köpsug när de kliver in på visningen. Den äger för övrigt rum den 18e april så har ni inget för er så tycker jag ni skall ta vägen förbi och trissa upp priset lite.

Eftermiddagen kantades av ett besök från familjen Prahl. Mycket trevligt och framför allt fick vi vår numera dagliga fika i oss. Efter att de gått tog vi en härlig promenad i ett väldigt disigt och dimmigt Stockholm. Jag kommer verkligen sakna den här stan.

Varken jag eller Björn var särskilt hungriga eller sugna på att ställa oss och laga mat så jag föreslog att vi skulle göra en stor fruktsallad. Tyvärr råkade det slinka med två donuts med topping också när jag handlade. Jag var helt säker på att Björn tyckte om sånt men nä, helt plötsligt blir han superreko och vägrar äta sånt. Så då fick jag ju äta upp båda själv och la förmodligen på mig 3kg på kuppen. Hej karaktär!

Inga kommentarer: