torsdag 25 februari 2010

Och nästa önskan blir...

När jag blev inlagd på sjukhuset för min havandeskapsförgiftning så kände jag att det nog fick vara nog med att vara gravid. Det var liksom inte så kul längre. Sagt och gjort - vattnet gick samma kväll.

När jag för någon vecka sedan tröttande på att Dino bara slafkäkade och sysslade med ungefär allt annat än att amma så kände jag att det kanske var lika bra att avbryta det här och se till att han fick i sig klokt med annan mat istället. Sagt och gjort - jag har nu slutat amma. Polly la ju av för typ en månad sedan och äter nu ersättning som aldrig förr. Dino bangar inte på flaskan heller och resultatet är istället två barn som numera kan äta samtidigt istället för att behöva vänta på varandra. Perfa! Till följd av detta så slutade min bröst tillverka mjölk på typ 4 dagar. I dagsläget behöver jag pumpa ut lite mjölk kanske 1-2 ggr per dag.

Nu tänkte jag börja fundera på vad jag mer behöver uppfylla. Kanske skall ta och tänka extra hårt på att det hade varit fint med lite extra pengar och köpa en trisslott?

2 kommentarer:

Karolina sa...

Åh! Skönt att droppa amningen! Smart drag! Håller fortfarande på, men känner att jag är på upploppet. Är less...

Jullan sa...

Ja alltså tanken var nog ändå att sluta när Björn skulle börja jobba om en månad men då det hände redan nu så känns det menlöst att traggla i en månad till bara för att man "SKA".