tisdag 1 september 2009

Dagens skadeglädje

Det var poliskontroll idag för cyklister vid korsningen Götgatan/Hornsgatan. Man kan nog lätt säga att polisen fick in sina fikapengar för ett tag framöver för jävlar va folk de stoppade. ALLA cyklar verkligen mot rött. Jag fick en varning på telefonen från Björn som naturligtvis även han blev stoppad men som på något märkligt sätt lyckades ta sig ur knipan och slapp en bot på typ 1200:-. (Säkert kvinnlig polis som föll för hans mysiga dialekt).

Själv stannade jag så snällt vid rött men tvingades släppa förbi en gubbe som hetsplingat på mig i ungefär 200 m för han tyckte jag tog upp för mycket plats. Han tränger sig förbi mig och typ 10 andra, hoppar upp med cykeln på trottoaren och cyklar vidare -mot rött och på trottoaren. Då hör jag en polis bakom "Plocka in gubben med grön cykelhjälm för dubbla förseelser."
Och när jag kommer runt hörnet så står han där, infågad av en rejäl polis som håller fast hans styre. Det enda jag hör gubben säga är "Men det var inte rött, jag loooooovar".

Det gjorde min dag, skadeglädjen är faktiskt som de säger den enda sanna glädjen!

Inga kommentarer: