onsdag 5 augusti 2009

Möhippa och bröllop

Ja så var då den första möhippan i brudgänget avklarad. Stackars Sofhia var först ut för ett gäng blodtörstande hyenor som hade den ena idéen hemskare än den andra. Nu blev det inte så illa ändå, eller tycker inte vi i alla fall.

Dagen började med att vi mycket skojigt tvingade upp Cillas bror Martin att ringa till Sofhia och säga att hon skulle gå ut och ställa sig utanför dörren men om det kom en mörkhyad man var hon tvungen att springa in igen. Utanför hennes dörr stod ingen mindre än syster Kicki som genast förklarade att allt var ett skämt och att vi ville skrämma upp henne lite. De vandrade glatt iväg och skulle ta sig runt Munksjön när vi i höjd med högskolan gjorde ett rätt oplanerat överfall. Kul och chockerande!

Efter det åkte vi ner till Vätterstranden där solen faktiskt behagade att lysa och hade lite frukost picknick. Väl på plats fick Soffa också ta ett par exotiska foton där flera av hennes intressen speglades. Vi passade också på att åka ut till en äventyrsö mitt ute i sjön jämte Hooks golfbana för att leka lite lekar. Jag är evinnerligt tacksam över att jag valde att avstå från de här grejerna, mest med tanke på att jag var osäker på om de lämpade sig för en gravid kvinna i sina bästa år - men i efterhand väldigt glad för jag hade nog inte vågat göra hälften av sakerna. Det skulle klättras upp för höga nät, slänga sig ut i trapetser, balansera på tunna trådar 3 m över marken samt lyfta sina lagkamrater upp till en stege som hängde mitt i ingenstans. Jag tog därför mitt uppdrag att fotografera och filma på största uppdrag och så fort jag hittar sladden till min egna kamera så lovar jag att bjucka på lite bilder.

Efter äventyrsön och lite grillad korv åkte vi upp till stadsparken där S fick ta på sig en otroligt snygg sumodräkt. Tanken var att hon skulle samla ihop typ 7-8st och ha en fotbollsskola med dem i den här dräkten men det visade sig att det var hela familjen från Syrien var på plats och ALLA ville vara med. Så helt plötsligt var Soffa fast i ett lag bestående av en tjej på 5 år, ett gäng medelålders, en tonåring och en gammal gubbe med keps och hängslen. Men åh va roligt vi hade det och de andra verkade ha också för de skulle ta tusen kort på Sofhia. Det är verkligen skillnad på svenskar och invandrare i det läget, några svenskar satt nämligen också jämte men de ville absolut inte vara med.

Efter sumofotbollen bar det av hem till Rebecka och Tom där en massage tillsammans med härlig italiensk buffé och dans väntade. Runt halv två tiden kastade jag in handduken, man blir rätt trött när man hållt igång en hel dag. Jag hade dessutom äran att hämta en upp en lätt överförfriskad Björn som hållt låda tillsammans med Tobbe och Kvarna på stan. Mina nerver..

Den 5e september är det dags för bröllop och ni vet vad det betyder - klädhets, stress och massor av tårar. Skall bli så himla kul!!

Inga kommentarer: