fredag 7 augusti 2009

Bad start

Hann inte med något inlägg här igår mest på grund av en kass start på dagen. Kvällen innan, onsdag kväll, så fick jag ett samtal precis när jag kommit innanför dörren i hemmet att ett mail jag skickat till högsta hönset tydligen inte hade gått fram och att han nu var skitarg. Jag var helt säker på att jag skickat det men naturligtvis blir man orolig så jag lyckades få tag på en kille på jobbet som kollade upp, och mycket riktigt var det skickat precis innan jag gick hem. Tänkte därefter inte så mycket mer på det.

Torsdag morgon:
Förmodligen trött och skakis över cykelfärden till jobbet lyckas mina darriga fingrar trycka in samma siffra till alarmet två gånger. Detta har jag gjort tidigare vilket resulterar i att inom 40 sek går helveteslarmet igång och då får man stå utanför i typ 10 min innan det går att avaktivera det. Alltså inget alternativ. Jag lyckas komma på hur man nollställer och lyckas rädda upp situationen med 3 sek till godo.

Kommer in på kontoret och ser att 3 krukor med stora Aloe Vera växter har vält omkull och orsakat kruksplitter, vatten och jord överallt. Bara att lägga sig på knä och börja torka eftersom ingen annan kommer göra det.

Tänker att jag kan sätta på lite kaffe medan jag går till städförrådet. Häller i vatten i kaffebryggaren bara för att se att det fullkomligt svämmar över. Då har någon idiot redan hällt i vatten vilket är totalt omöjligt att se utifrån. Ca 3l vatten rinner sakta men säkert ut ur kaffebryggaren och jag blir bara så jävla trött och har lust för att orsaka en vattenläcka och gå hem. Torkar dock upp allt.

Efter diverse städmoment är det dags att sätta på datorn och vad finner man där; jo ett härligt mail från CEO där han ondgör sig över att han minsann trodde att han kunde lita på mig bla bla bla. Till att börja med kan man då konstatera att mitt mail minsann visst gick iväg och att mail jag skickat efter det hade kommit fram också. För det andra så var en viss annan person cc:ad på det här mailet som i allra högsta grad var inblandad i att allt hade blivit försenad men som vanligt så väljer den här personen att låta alla andra få skiten för det HAN misslyckats med. Sånt ledarskap gillar vi.

I vilket fall som helst så känner jag att jag fått en liten mer avslappnad inställning till såna här små mini-dramas. Förut kunde jag ligga vaken halva natten och grubbla och fundera, igår höll det väl i ca 5 min innan jag hade släppt det helt. Skönt!

Inga kommentarer: