måndag 10 augusti 2009

Alla har en åsikt

...men måste man vädra den jämt?

Jag skall inte säga att jag har blivit utsatt för något speciellt nu personligen sen jag blev gravid men det verkar som att ALLA, vare sig du har barn, barnbarn, ofödda barn eller inte barn alls vet det mesta helt plötsligt.

"Klart man kan dricka samtidigt, det gör de ju i Italien?"
"Jag hatar alla som sysslar med fri uppfostran"
"Ni kan ju inte köpa begagnad barnvagn"
"Skall ni döpa till det namnet? Nä usch, det tycker inte jag är fint"
"Att föda med smärtlindring är inte att föda på riktigt"

Några av de här kommentarerna finns på riktigt att läsa i diverse bloggar och forum. Jag tror det blir till att ta på sig öronskydd och bara le och se dum ut när någon säger något sånt här till mig. Är lite orolig för hur jag kommer reagera annars..

Inga kommentarer: