måndag 10 augusti 2009

Som en säl i vattnet

I helgen har jag badat mer än vad jag har gjort under typ 3 år sammanlagt, inte dåligt för någon som har fobi för det mesta under vattenytan och dessutom sällan badar om temperaturen inte överstiger 25 grader – i vattnet!!

Helgen började i alla fall trevligt på fredagkvällen med att vi fick besök av min kära kusin Helena. Tanken var att sitta ute på vår bästa balkong och äta lite gott men vi bestämde oss snart för att äta ute och istället avsluta på balkongen. Raskt bestämdes det också att vi skulle åka och bada dagen efter. Egentligen borde vi kanske fixa på lägenheten men vi kände att man faktiskt får ta tillvara på det här fina vädret när det existerar också. Så i lördags var vi ute i Erstabadet vid Saltsjöbaden. Trevligt klippbad (även om det tydligen fanns en sandstrand längre bort) som vi avnjöt tillsammans med ett gäng andra. Dock lite väl mycket alger i vattnet för min smak men enligt vattendjuret Björn som var i ungefär 8 ggr så var det tydligen typ 22-23 grader. Själv tyckte jag mest det var svinkallt och nöjde mig med ett kärringdopp – dvs först stå och gnälla lite tills man är i lårhöjd, sen köra ett simtag ut för att sedan gå upp.

Denna proceduren återupprepade sig på söndagen då vi bestämde oss för att åka ut till Dalarö och testa Schweizerbadet. Kan rekommenderas för barnfamiljer då man behöver gå ungefär 250 m för att ens få vatten upp till låren. Vi var inte helt ensamma om den här idéen visade det sig och trots att vi dök upp kl 11 så vart det redan tjockt med folk överallt. Det hindrade inte 110 till från att komma och lägga sig och till slut var det helt omöjligt att kryssa ner till badet utan att inte trampa på någons handduk/filt/huvud.

Dock var det mycket trevligt och välbehövlig vila för oss. Trots att man precis kommer från semestern så är ju första veckan alltid skitjobbig. Nu blir det dock lite mer hårdköra på lägenheten som gäller, målet är nog att försöka få allt målat den här veckan kanske.. Eller vad säger jag, jag skall stå med en piska över Björns rygg och se till att det blir gjort. Mohahahahha...

Inga kommentarer: