fredag 22 maj 2009

Änglar och demoner

Världens bästa Björn bjussade mig på bio i onsdagskväll för att fira vår mini-ledighet på 1 dag. Valet blev "Änglar och Demoner" även om B förmodligen hellre sett Wolverine. Nu vart ju dock jag medbjuden så därför blev det något annat.

Filmen var väl helt OK. Jag har inte läst boken så jag har inte så mycket att jämföra med men han är ju för himla smart den där Tom Hanks alltså. Han löser gåta på gåta i ett land han inte är född i, han klarar sig undan skottlossningar och syrebrister - men min absoluta favorit är när han säger ett ord på italienska till ett par italienska poliser och sedan översätter det till engelska, ifall de inte skulle förstå.

Filmen får ialfl 3 av 5 solstolar och passar alldeles utmärkt en regnig dag. Dock går det precis lika bra att se den hemma..

Inga kommentarer: