fredag 22 maj 2009

Helvetet på jorden

Fick ta tunnelbanan hem idag eftersom det spöregnade ute när jag slutade. Inte visste jag då att jag skulle hamna på vad som närmast måste kunna beskrivas som ett totalt inferno - vagnen med alla äckliga tonåriga pojkar som varit på friluftsdag. Där står vi alla packade som sillar med de här äckliga ungdomarna. Det stinker tonårssvett i hela vagnen, de är helt finniga och äckliga i ansiktet, de skriker på varandra i någon slags high-tone röst och alla har dessutom keps. Dessutom är de sådär klumpiga i sättet och snubblar fram, har stora fötter och är allmänt valpiga. Utan de som inte har växt till sig då förstås och istället behöver kompensera med att vara extra störiga.

De här åkte med till Slussen och jag ställde mig själv frågan åter och åter igen - varför i helvete åker jag tunnelbana?

(Ja jag ser att det är två tjejer med på bilden men de luktar säkert svett också..)

Inga kommentarer: