måndag 16 mars 2009

Vig som ett kylskåp

Har suttit och kollat runt lite efter alternativa träningsformer. Så fort snön och halkan är borta tänker jag nämligen svida om till mitt rosa gympaställ och ge mig ut och springa. Det känns ändå som att det är den bästa formen av träning och om jag bara orkar hålla ut i ca 1km så skall det nog ge resultat...om 17 år, men ändå. Men som någon form av komplettering till detta tänkte jag faktiskt börja på yoga eller pilates. Jag har bara kört det ett par gånger tidigare och kan väl egentligen varken säga bu eller bä men tydligen skall det ju vara bra för långa och slanka muskler. Mitt första kanske borde bli att skaffa några muskler överhuvudtaget iofs.

Men i vilket fall som helst så har jag kollat runt lite och hittat en del ställen men alla verkar vara sådär inne på välbefinnande och shit. Typ "vi tränar i 30 min och sen sitter vi och hummar för att komma i trans". Det är inte aktuellt. Jag vill träna och bli lite varm, sen gå hem och duscha. Inget sånt där hitta-din-inre-styrka tjafs. Någon som har några bra förslag eller idéer på såna ställen i Stockholm?

Inga kommentarer: