fredag 7 november 2008

Aggressiv läsare

Oj oj oj vilket litet drama. En aggressiv läsare (förmodligen runt 13 års åldern) har hamnat på min blogg och klämt ur sig följande kommentar angående mitt inlägg om den sorgliga kvalitén på årets Idol.

"Du ska inte komma och säga att Johan är ett Emo barn va fan är inte du då?..... kom inte och snacka skit om honom bara för att du inte gillar honom...."

Jag googlade fram vad ett emo barn är och kom genast på att det är väldigt långt ifrån vad jag är. Läs och döm själva.

"..Idag ser emo-modet alltså lite annorlunda ut och går lite mer åt gotiskt mode. Byxor är fortfarande mörka och tajta, helst svarta. Nitbälte med tvårader gäller fortfarande. Tröjorna är dock de samma men färgen brukar oftast vara svart och rosa tryck är rätt populärt. Skorna varierar från basketkängor (Converse) till tygskor (Vans). Håret är väldigt viktigt hos alla emokids och alla strävar efter en egen unik emofrisyr. Håret ska helst vara klippt så luggen är längre än nackhåret.(oftast hos killar) Håret färgas helst i kolsvart men slingas i olika kombinationer som till exempel : Kolsvart med röda slingor, Kolsvart med blonda slingor, Kolsvart med blonda och röda slingor. Många plattar gärna sitt hår för en mer stripig look. Piercingar i läpp, ögonbryn eller näsa är även väldigt vanligt hos emokids. Idag är det även vanligt att man sminkar sig och använder nagellack, även som kille. Vanligast med rosa ögonskugga runt ögonen som är nerkletade med kajal."

Jag tycker att tönt-Johan passar alldeles utmärkt in på detta och jag hoppas att hans spruckna falsett röst håller i sig även ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, hamnade på din blogg av en slump, men klockrent skrivet!!!