torsdag 6 november 2008

Spänstigaste paret

Björn och Julia.
Japp igår var vi ute och joggade tillsammans trots att jag svurit på att aldrig göra det. Jag har stora problem med att springa tillsammans med någon annan eftersom jag aldrig haft så pass bra kondition att jag kan prata samtidigt. Igår orkade jag dock inte ta mig iväg till Friskan men insåg att en promenad inte skulle bränna tillräckligt med fett. Så jag hängde med Björn ut.

Det gick rätt bra faktiskt. Jag orkade springa runt hela Reimersholme. Björn skulle förmodligen kunna springa baklänges och ändå hålla ett högre tempo medan jag fick fortsätta springa fast det ett tag kändes som mina lungor sprängdes. I det här fallet verkar det mest som att jag tjänade på det hela eftersom jag sedan fick gå hem ensam medan Björn sprang iväg på en "riktig" löptur.

En dag skall jag kunna springa lika fort som Björn!

Inga kommentarer: