tisdag 14 oktober 2008

Tillbaka i Stockholm igen

Eller det har jag ju faktiskt varit i ett tag men jag har inte haft tid att uppdatera här inne. Eller lust heller för den delen..

Helgen i Jönnet förflöt som vanligt väldigt snabbt utan att jag egentligen hann med att göra någonting. I fredags natt sov jag över hos Jonas och Sassa. Trodde inte att Noel skulle komma ihåg mig på lördag morgonen men så lätt glömmer tydligen inte han. Han hade traskat in till Jonas typ vid 6 tiden på morgonen och frågat ifall jag var vaken och sen sagt åt Jonas att han måste vara tyst så att de inte skulle väcka mig. Vid halv åtta så kunde han dock inte hålla sig längre och jag hade ju redan vaknat så då gick vi upp och kollade på barnprogram på TV. Jag lyckades även få med mig Jonas och Helena på lite hockey, ingen höjdarmatch direkt utan det enda jag och Helena kunde koncentrera oss på var 4 rikiga Jönköpings bönder som satt bakom oss. Det var längesen jag hörde en sån grov dialekt som de hade, och när de hade fullt upp med att diskutera målvaktens räddningsprocent visste vi inte vart vi skulle ta vägen. Målvakten lyckades nämligen släppa in 2 mål på 3 skott och det vållade vissa problem för grannarna, frågan var ju om målvakten var 66.666... % eller 33.3333 %? Avdelningen snillen spekulerar.

Efter det gick jag och Helena ut i Jönköpings vilda nattliv. Det var inte så vilt, va fan det var ju ändå lördag liksom? Vad händer där hemma egentligen? Vi var i alla fall förbi en sväng på Aqua som verkar vara en riktigt trevlig restaurang och sedan hamnade vi på Karlssons lounge. Tycker det var jättemysigt där men kanske en lite äldre publik..

På söndagen lyckades jag med bedriften att springa runt typ halva Munksjön på morgonen och sen var det bara att sätta sig i bilen hem till världens bästa Björn!!

Inga kommentarer: