måndag 22 september 2008

Söta jobbarkompisar

Idag på morgonen fick jag ett halvt spel på mina jobbarkompisar. Hela förra veckan var riktigt körig för mig och för första gången på ett halvår, eller kanske i hela mitt liv, så kände jag mig faktiskt riktigt stressad. I fredags hade vi viktigt kundbesök och jag skickade ut ett memo till alla att de skulle se till att plocka undan lite. Tyvärr skrev jag väl på väldigt dålig engelska eftersom det såg ut som WW3 i köket konstant under hela dagen. Hur mycket jag än plockade så såg det för jävligt ut så fort jag tittade till igen.

Så på vårt morgonmöte idag så sa jag med lite darr på underläppen att jag minsann var besviken på dem och att jag faktiskt gör betydligt mer än att plocka efter dem samt göra kaffe. Det tog tydligen skruv för på eftermiddagen var det plötsligt fika, vilket förvånade mig lite med tanke på att jag alltid köper i vanliga fall. I alla fall så hade köpt massa godis och stod sedan ångerfullt och sa att de skulle bli bättre på att städa iordning efter sig.
Sött va?

Inga kommentarer: