söndag 14 september 2008

Saknar plugget lite

Jag vet att det här kan låta helt corny men jag kan faktiskt känna att jag saknar att plugga lite. Det där med att sätta av tid för att verkligen göra en sak, att läsa och fördjupa sig i något som man tycker är intressant och framför allt känna att man lär sig nya saker. Jag vill stryka under saker med olika färgpennor, stämma träff med andra i biblioteket och sätta ihop grupparbeten. Eller det vill jag inte alls det förresten, jag vill plugga ensam. Men ändå.

Under min tid i Växjö så pluggade jag ju inte direkt ihjäl mig. Å andra sidan hade vi väl sammanlagt 4 tentor på 2 år vilket inte krävde allt för mycket ansträngning. Jag kan känna lite att jag egentligen inte vet hur det är att verkligen ha tentaångest. Inte för att det är det jag vill åt, jag vill ju lära för livet. (ni kan sluta skratta nu)

Min tanke är att eventuellt köra någon kvällskurs eller ta en kurs via distans i markandsföring. Jag har ju redan läst upp lite kurser men tänkte kanske fortsätta. Dock var det så himla mycket grupparbeten och träffar så jag funderar på när jag skall hinna med det egentligen. Det känns som att man får lägga lite annat åt sidan ifall jag skall hinna med det här. Först att strykas lär ju då bli träningen.

Så nu är frågan: Smart och fet eller smal och dum?

Inga kommentarer: