onsdag 12 september 2012

Mickan

Av någon märklig anledning har mina jobbarkompisar fått för sig att kalla mig Mickan efter hon den där überblonda i Solsidan. Jag vet inte jag...

Det är ju rätt sällan jag hänger på Schuterman. Inte ens om det är sjuttio på Schuttis. Utöver det är det inte så ofta jag har tid att åka runt på spa, va ute och powerwalka eller ligga hemma och bläddra i inredningstidningar.

Det är för övrigt också jag, åtminstone i vår gamla lägenhet, som oftast rensade avloppet, gjorde rent badrummet och .. eh säkert något mer äckligt. Sen icke att förglömma - i 10 fall av 10 är det jag som går upp när barnen skriker på natten. Detta av den enkla anledningen att Björn inte vaknar, och om jag puffar på honom så tar det 3-4 min innan han faktiskt fattar att han måste gå upp och då är barnen redan klarvakna för längesedan. Sen skulle jag säga att i 9 fall av 10 är det också jag som lagar mat. Det är dock oklart om det är positivt eller inte..

Sen är jag den första att erkänna att jag nog är lite bortskämd hemma i form av att Björn faktiskt städar väldigt mycket och är allmänt hjälpsam. Om det går åt skogen med mitt eller hans jobb så skulle jag kunna tänka mig att hyra ut honom som hemhjälp. Ni kan få honom för en billig penning när jag är trött på honom..

Inga kommentarer: