torsdag 6 september 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Ja för er som missat det så har vi ju då bytt stad, flyttat till hus och samlat ihop ungefär alla vuxenpoäng som man kan få. En sleten jycke så är vi i hamn kan man säga.

När vi flyttade till huset så var vårt första mål att öppna upp till nock i vardagsrummet. Det var "äh vi fixar bara ny luftspalt, och sen är det liksom bara att tömma allt det där sågspånet och isolera om lite och sen är det liksom bara att öppna upp och voila!" - typ. Nu står vi här med precis lika låg takhöjd som innan.

Vad vi dock har hunnit med är följande:
- gjort i ordning barnens rum.
- gjort i ordning ett gästrum.
- gjort i ordning en stor garderob för mina och Björns kläder
- slipat golv i vårt sovrum och börjat på en ny vägg

Sen skall vi bara öppna upp en vägg och sen KANSKE vi kan öppna upp det där förbannade taket.

För er som tänker "oj hon säger visst VI i varenda mening" så menar jag förstås Björn. Det är Björn som står för det mesta av arbetet här hemma. Det är Björn som sätter igång när barnen somnat fast jag då tycker att vi egentligen borde ha obligatoriskt TV-häng i soffan. Det är Björn som spikar/hamrar/svär/städar/plockar/bär och gör allt sånt där för övrigt också. MEN - det är jag som ställer in i diskmaskinen och diskar kastruller och stekpannor. Så det så.

Idag är dock Björn borta och barnen sover redan kl 20.08 så nu finns det all tid i världen för mig att...titta på TV.

Han måste vara så otroligt lycklig över att ha mig i sitt liv.

Inga kommentarer: