onsdag 16 mars 2011

Det är alltså så här det kommer se ut

Igår fick Björn för sig att han skulle vara med på ett morgonmöte på jobbet - MED barnen. Inget fel i det och det kommer säkert gå jättebra. Problemet var att mötet började kl 8. Som av ett under sov dock båda barnen non-stop fram till klockan 6 och kunde sedan tänka sig att ligga och mysa (läs peta i ögonen och munnen på oss) i vår säng fram till klockan ringde vid kvart i sju.

Därefter började det stora gisslet att försöka få sig själv i ordning, göra frukost, få i sig frukost, göra mat till barnen, få i barnen mat, se till att de helst hinner bajsa innan avfärd, klä på, borsta tänder, packa skötväska, klä på ytterkläder och ha dem fastsatta i vagnen helst några minuter innan klockan 8.

Det hela slutade med att de kom iväg i någorlunda tid. Kvar stod jag, som av någon anledning helt ofrivilligt tog på mig stora projektledarrollen för detta och var knappt halvfärdig och fick sedan hetsspringa till jobbet för att komma i tid. Sen slog det mig - det är ju så här precis varenda morgon kommer se ut när vi båda börjar jobba och barnen skall på dagis.

Oh joy.

1 kommentar:

Karin sa...

Hett tips...låt barnen äta frukost på dagis. Kompensera med att ha mysiga helgfrukostar tillsammans! Ät frukost på jobbet om möjligt...jag börjar alltid dagen med en tallrik fil vid datorn!
Brukar tänka att kan kolelgor sitta på toa i 40 min x 2 varje dag, så kan jag ägna 10 min till frukostätande!

Lycka till!