tisdag 11 januari 2011

Ljug ljug ljug

Ni vet när de intervjuar kändisar om hur de gick ner i vikt efter det att de fött barn, och de alltid svarar något i stil med "Åh jag tränar inget, det räcker med att springa efter barnet". Det har ni väl läst någon gång? Jag vill bara upplysa om att detta är ljug och förbannad dikt.

  1. INGEN orkar hålla samma tempo som en bebis. De är liksom aldrig stilla. De uppskattar inte att sitta ner och läsa en bok. De skall upp och ner, fram och tillbaka hela tiden. Att försöka hålla deras tempo en hel dag är omöjligt eftersom man är dum nog att inte sova sedan när de sover.
  2. Alla kändisar har nannys och tar bara hand om barnen när de absolut behöver - dvs på rödamattan mingel.
  3. Det är också märkligt att deras kroppar blir så jämna. Dödliga människor kanske tex först tappar på benen och sedan hänger magen med ett bra tag vare sig man vill eller inte. Men inte på kändisar - de ser helt jämna ut direkt.

Min slutsats är alltså att de bara ljuger och att någon form av doktor är inblandad i deras försvinnande.

Alessandra Ambrosio - Victoria Secrets modell som här är gravid i 7e månaden.
Hur svårt kan det vara att gå ner de 4 kg hon eventuellt har samlat på sig?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur!!! Gud så skönt att höra någon säga sanningen för en gångs skull.

Andra sköna förklaringar:
"Jag ammade borta alla gravidkilon"
"Jag kissade bort alla gravidkilon"

Yeah right.

Jullan sa...

Jag vet. Vi hatar dem.

kakan sa...

hej.. igen..

Fast jag ammade bort alla mina 8 kg jag gått upp + nästan 10 kg till. Och det har varit rent av HEMSKT för min del!!! Alla bara äähh du ska fan inte klaga!! Men det har varit SKITJOBBIGT för mig. Jag är fortfarande på gränsen till äckligt smal och jag HATAR DET! Lova sög verkligen ur allt ur mig så jag fick ju sluta amma runt 5 mån för jag tynade liksom bara bort :/ Jag ville gärna fortsätta amma men 'fick' inte fortsätta för det var inte bra för Mig. Där är vi alla helt enkelt olika.
Men man får ju absoluuut inte klaga om man är för smal, bara om man är tjock..
Det är rätt jobbigt att känna sig som 14 i kroppen, alla former försvann HELT och pattarna likaså. Folk tror typ att man är en 14årig anorektiker som fått barn aalldeles för ungt å drar runt på sin barnvagn. Är inte alls bekväm med det här. hade gärna haft en del hull på kroppen! För det är BARA negativa saker som kommer med att man är smal. men för mig är det jättesvårt att gå upp i vikt, kämpar varje dag men börjar tro att något inte står helt rätt till i kroppen så ska boka tid hos läkaren.

Hade GÄRNA bytt min kropp och hälsa mot någon med hull på kroppen!!!

Jullan sa...

Karin - jag förstår att det måste vara skitjobbigt att ha det tvärtom också. Särskilt när ingen tar dig på allvar. Jag vet ju själv hur jag skulle tänka ifall någon beklagade sig till mig om att de var för smala. Typ "håll käften och ät" eller något.

Men du ska inte gå till doktorn och ta lite prov och värden då? Du kanske saknar något som gör att du förbränner mer än nödvändigt?

Kakan sa...

Ja det är pissigt. Revbenen mellan mina så kallade pattar syns liksom.. Har aldrig känt mig så här oattraktiv och tanig =(
Jo jag har tidigare haft brist på järn/folsyra och vitamin B12, om det säger dig ngt. Och jag kollade mina värden för några få mån sen med och var heelt säker på att jag hade grov brist på det igen för det är ngt man kan va tvungen att äta resten av livet. Men de sa att allt var kanoners.. men jag känner att det är ngt skumt. Dom typ "ja men är du deprimerad då kanske...?" NEJ det är jag inte, jag känner att något är fel i kroppen men vet inte vad. De tog lite olika prover då på mig, men ska måste göra det igen!! Jag tror att jag kan ha ngt tjaffs med sköldkörteln, som gör att man kan få antingen för hög eller för låg ämnesomsättning, och det kan störas efter en graviditet/förlossning har jag läst. Jag tror jag kan ha ngt som heter Hypotyreos. Alla symptom stämmer in på mig. Men när jag säger det till folk, att jag hittat den här 'sjukdomen' och att det känns precis som att det är Det som jag har så tycker alla att jag låter som en hypokondriker och säger saker som "jaa men man läser så mkt och tycker aallt stämmer in på en och så börjar man tro på det!" Typ skärp dig och Ät.. gahh.

Känns som jag har sjuukt snabb förbränning o ändå gör jag inte speciellt mtk ansträngande. Ska boka tid på måndag o kolla läge!

Visst är ni här i helgen förresten? Skulle ni ut ikväll? du kanske inte hinner läsa detta men hör av dig ifall du vill vi kommer förmodligen gå ut.

kraaamdå