fredag 28 januari 2011

Denna lilla Dino

Ett annat av favorithyssen är att klättra upp på toalettstolen. Jättekul fast än att han mycket väl vet att det inte är OK. Idag hände naturligtvis det som inte fick hända, han trillade ner. Jag stod och bytte blöja på Polly och var precis klar när jag ser att han dyker. På något sätt hann jag få tag i hans arm för att lindra fallet lite grann men han dök ju ner på pannan rakt i golvet ändå. Efter 5 minuters skrik och gråt kunde jag i alla fall konstatera att han inte verkade ha fått någon hjärnskakning utan var rätt okej ändå.

Ända tills han skulle krypa iväg och leka. Då ville han helt plötsligt inte alls krypa och det verkade som om han inte kunde stödja ordentligt på ena handen. Jag klämde, kände och synade men kunde inte få någon reaktion på att det skulle göra ont, inte se några benpipor eller konstiga former, inga rodnader, svullnader eller blåmärken. Dino själv var/är lika glad för det och tar sig istället fram genom att gå på knäna. Han klättrar i soffan, (och verkar inte ha lärt sig något alls eftersom han nyss ville upp på toalettstolen igen) äter och skrattar som vanligt.

Men för säkerhetsskull så har vi en tid hos vårdcentralen kl 15.15 så de får kolla på honom. Enligt Vårdguiden så kunde det handla om att något i hans armbåge har gått ur led i samband med att jag fick tag i armen när han trillade. Det skulle i alla fall vara smidigt att reparera. Vi får väl se.

Tanken är att jag skall ut på AW ikväll med tjejkompisar. Naturligtvis sätter jag min son före detta men det vore ju så typiskt att vi blir ivägskickade till sjukhuset och sen får tillbringa hela fredagskvällen och natten där istället.

HÅLL TUMMARNA!

1 kommentar:

annesophie sa...

Usch, det är inte roligt när de slår sig så! Hoppas allt såg ok ut på läkarbesöket.