torsdag 9 december 2010

Kryssning

I helgen är det tänkt att vi skall på kryssning. Finlandskryssning. Eller Åland om man skall vara tekniskt korrekt. Björns gamla jobbarkompis fyller 30 och har bjudit in till fest på Birka Cruises.

Jag har åkt den båten en gång innan. Jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva det men ett ord är väl - hillbilly white-trash. Typ. Folk badar i den där snuskiga poolen och tror att de blir bruna av "solararierören" i taket, sitter och trycker i bubbelpoolen i flera timmar trots att det står klart och tydligt att den rengörs var 30e minut, folk som hänger i vinbuffébaren trots att det luktar jäst om allt vin, alla som hoppar runt och spelar luftgitarr och diverse andra instrument så fort det börjar spelas musik. Bäst är dagen efter när även de mest tondöva skall upp och sjunga karaoke.

Men det skall bli kul ändå. Så länge det inte blåser upp till storm - jag är som bekant sjösjuk.

Och i övrigt har jag ett meddelande till mamma och pappa - våra barn vaknar numera okristligt tidigt på morgonen/natten igen. Passa på att sov de här två dagarna som är kvar.

Kryssningsfolk

Inga kommentarer: