torsdag 2 december 2010

Död åt HSB

Vårt element i vardagsrummet har varit lite konstigt på sistone. Det har kommit en massa kalluft ifrån det, typ underifrån, som i sin tur gjort att golvet har varit svinkallt två meter runt omkring. Eftersom barnen är där och kryper är det ju inte heller så konstigt att de blir förkylda.

Under hela tiden har dock själva elementet fungerat. I måndags slutade det helt plötsligt och blev kallare och kallare. I tisdagsmorse ringde jag till HSB felanmälan och sa att det var ganska brådskande då vi har små barn.

Idag är det torsdag. Vi har inte hört ett skit från någon. Jag ringer igen och förklarar att jag redan ringt och anmält en gång men att de nu verkligen skulle behöva komma hit eftersom det är kallt.

"-Då gör jag en ny felanmälan så skall vi se om de kanske kan komma lite fortare."

Eh.. så ju fler anmälningar man gör desto mer brådskande blir det? För i så fall kanske jag kan lägga ut deras nummer här så kan ni alla hjälpa till och ringa och anmäla att det är svinkallt i ett vardagsrum på Ågatan 26 i Linköping.

Edit: De har nu varit här. Tydligen har inte vårt element varit påkopplat. Alls. Tyckte väl att det varit lite väl kallt i vardagsrummet jämfört med de andra rummen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ge mig numret - jag hetsar!

Johanna sa...

Hmm... som fd. knegare på HSB måste jag ju stå upp lite. Eller inte, ringer ingen nu på fm så be att få nr direkt till arbetsledaren på Service. Då händer det grejer : ) Gav alltid ut nr själv när jag tyckte dom knega för dåligt i Stje och då blev det fart. Mohahaha....