måndag 18 oktober 2010

Skröna av en tjockis?

Alltså hur är det, väger muskler mer än fett eller? Det är ju något man har fått höra i hela sitt liv men sen såg jag på Biggest Loser där Jillian sa att det bara var en dum ursäkt någon kommit på för att förklara att det stod ett högre tal på vågen än man tänkt sig.

Det går faktiskt förvånansvärt bra med min träning. Jag har lyckats ta mig iväg 3ggr i veckan till gymet och väl på plats så kör jag faktiskt rätt bra. Jag blir supersvettig och andfådd samt att jag faktiskt lyckats få lite träningsvärk i magen vilket får tolkas som mycket positivt - det finns alltså muskler kvar någonstans där inne.

Tyvärr har de små snorisarna smittat ner sina föräldrar helt också. Jag har kört med min bästa nässpray i 10 dagar nu vilket betyder att jag måste sluta idag. Jag har sorg över detta. Björn var inte heller rolig igår, bakfull OCH förkyld. Väldigt synd om honom men inte så mycket klagande ändå. Han är också förlåten och kan nu få tänkas ta ett eller två glas champagne vid nyår.

Nu är det i alla fall slut med Björns fotbollsträning vilket öppnar för lite mer och bättre träning för oss båda på gymet. Inget "jag-måste-hinna-hem-innan-han-åker" hets utan faktiskt chansen att träna ett helt pass eller kanske till och med hinna med alla muskelgrupper istället för planlöst vandra omkring som jag gör just nu. Det är väldigt mycket "Äh jag testar väl den här maskinen då" när jag tränar - ingen som helst organisation eller ordning. Får nog beställa tid med en PT som går igenom vad jag behöver träna. Rätt svar på den frågan är givetvis allt.

3 kommentarer:

Louise sa...

Är det en skröna?? Shit! Jag som alltid hävdar att det är alla muskler (som inte syns) som gör att jag väger så mycket...

Jullan sa...

Du vi är många som tänker så oavsett omfång!

Anonym sa...

PT is the shit