tisdag 19 oktober 2010

Dinos dag


I natt sov Dino till kl 04. Sen vaknade han och trodde att han var hungrig. Det tyckte inte hans mamma som fick honom på andra tankar och efter 5 min sussade han sött igen. Vid halv sex vaknar båda och då fick jag väl ändå ge dem godkänt att äta lite så då blev det lite mjölk till dem. Därefter var det ju lögn att få dem och somna om och hade det inte varit för att jag har legat och snorat och kämpat för att inte använda nässpray under natten så hade jag kanske till och med varit väldigt utvilad.

Tidigare idag hade vi ett återbesök på BVC med Dino. Sist vi var där var de nämligen lite oroliga då hans huvudomfång hade växt lite väl mycket. Nu vill jag inte veta av något skratt eller dumma kommentarer för jag är övertygad om att han har en hjärntumör eller något så det är endast jag och Björn som får skämta om det här. Vi var i alla fall där igen men läkaren kunde inte känna något speciellt så förhoppningsvis har han bara "turen" att ärva från Nero-genen vilket tyvärr innebär stort huvud. Jag har ett jättestort huvud även om det kanske inte syns men när det gäller kepsar, ridhjälmar och studentmössor har jag alltid fått ta största storleken. Men sen är jag ju lite smartare än de flesta också.

När vi kom hem från BVC upptäckte jag att Dino har fått sin första tand. En framtand!! Lilla plutten har blivit stor och börjar få tänder. Snart kommer han komma hem med alldeles för stora fötter, röst som spricker och mopeddoft i alla kläder. Jag vet inte vad som är värst, det eller att inte fått sova ordentligt på 10 månader.

2 kommentarer:

AnneSophie sa...

Det var väl ändå en bra natt?! Förutom snorandet då...

Här hemma har lite nya rutiner gjort underverk med nattsömnen, iallafall sedan vi började med dem för 5 dagar sedan.

Det är nog ingen fara med Dinos huvud...min BVC-sköterska gav som exempel någongång att om ett barn har stort huvud så brukar de oftast mäta föräldrarnas huvuden och då finna att någon av föräldrarna också har större huvud än medelkurvan. Men det känns ju tryggt att de är uppmärksamma.

Jullan sa...

Hahaha ja det är ju inget snack om vems av mitt och Björns huvud de behöver mäta i så fall.. ;)