fredag 22 oktober 2010

Mexican Nanny

Min f.d arbetskollega Priscilla har planer på att komma till Sverige och framför allt Linköping för att hälsa på. Först var jag väl inte helt tänd på den idéen men nu har jag ändrat mig. Tänk 3 dagar med långa härliga sovmornar, inget kriga med barnen när det är läggdags och inget kladd efter att de har ätit. Det får min nya Mexican Nanny ta hand om. Det blir perfekt. Och så kanske hon kan kocka ihop lite spicy mat åt Björn också. Det kommer bli så himla bra. Hon säger att hon vill komma hit för att umgås och då skall hon minsann få umgås också!

Utöver det vore det ju kanske bra för mig att få prata lite engelska igen. Från att ha haft både skriftliga och muntliga konversationer på engelska i mer än 1½ år har jag nu gått över till att snacka någon slags svennebanan engelska där det mixas med diverse olika dialekter och dessutom blandas in ord som jag inte ens är säker på existerar.

Och för att hylla det spansktalande folket tänker jag nu ta en siesta.

Inga kommentarer: