fredag 8 oktober 2010

Klistermärket Dino

Jag blir galen på honom. Är det den där berömda 9-10 månaders perioden när de tror att de skall bli lämnade ensamma för alltid så fort någon försvinner ur deras synvinkel? Han skall sitta i knät exakt hela tiden, och om det inte går att vara i knät så skall han åtminstone vara så nära och så klängig som möjligt. Om detta inte heller går så är det de stora krokodiltårarna som sprutar allt medan en syster glatt lallar omkring för sig själv. Antingen saknar hon den genen eller så kommer hennes tid också, skönt att de inte kör samtidigt i alla fall.

Idag skall vi till BVC för 10 månaders kontroll. Jag gissar på att Dino har spurtat om syrran rejält i vikt nu och hamnar någonstans på 10kg. Polly kanske väger 8.5 eller något. Det är svårt att tänka sig att Dino var 250gr mindre när han föddes. Skall passa på att fråga lite om det här med tänderna, ifall det kan vara därför han är gnällig också. För ta i trä, men det är faktiskt ytterst sällan våra barn gråter och gnäller. De är faktiskt oftast rätt gulliga och roliga att ha och göra med.

Roligast just nu är tex att jaga varandra. Jag kan höra att de flamsar och skrattar jättemycket men så fort jag kommer dit och skall filma så sätter de sig bara på rumpan och stirrar på mig. Sen går jag och då sätter de fart igen. Dino först i sin bästa hasningsstil (tror han går direkt till gå-stadiet och skiter i att lära sig krypa ordentligt) och Polly efter med hetsande skrik. Skönt att de har varandra i alla fall för det gör att jag kan ägna mig åt lite annat. Hur gör ni som bara har ett barn? Måste man sitta och leka med dem hela tiden?

2 kommentarer:

AnneSophie sa...

MMMmm...här hemma heter klistermärket Isac! Leon leker nöjt med sina leksaker. Som tur är så är det pappa som gäller när han kommer hem på eftermiddagen - skönt för mig =)

Men visst är det mysigt när de leker tillsammans? När inte Isac är hos mig så leker de alltid på samma ställe, gulligt!

Hur gick det på BVC?

Johanna S sa...

Man måste leka, Hugo med sina grejer alltså mest bilar och jag med mina alltså datan : )
Hugo leker bra själv, man lär väl sig när man är ensambarn!