söndag 31 oktober 2010

Den där extra timman...

Hand upp alla som fick avnjuta den? Eller nej förresten, jag vill inte veta.

Vi hade fullt sjå med att hålla barnen vakna en extra timma. Klockan tio i sju var barnen gnälliga och ville gå och lägga sig men vi kämpade på och höll dem vakna till strax efter åtta. Som tur var kom Emil och Frida precis lagom till att de verkligen skulle dra igång det stora gnällkalaset. Istället blev det en rätt kul timma med två människor som faktiskt lekte och bar på dem hela tiden. Tack för det!

Efter att vaknat någon gång under natten så var båda i farten tjugo i fem. Fast då var ju klockan "egentligen" tjugo i sex så jag kände att det kunde vara OK för dem att få äta då. Efter det var det rajraj i ca 1h innan de kunde tänka sig att somna om lite till. Klockan 7 var det definitivt stopp och då knackade jag en trött Björn på axeln och bad att få bli avbytt.

Så summa summarum, någon extra timme såg vi inte röken av men vi fick båda lite välbehövlig sömn på eftermiddagen när barnen sov. Inför nästa tidsomställning kommer jag att lära mig följande läxa : SKAFFA BARNVAKT! På så sätt kanske man kan få ta del av det där spektaklet.

Inga kommentarer: